Slik blir Trysilfjell Apartment Hotel
Lagt til av: Ole Kristoffer Hole Olsen | publisert: 30.04.2008
Marriot Hotels & Resort blir navnet på det neste storhotellet på Trysil Turistsenter. Det bygges rundt gamle Trysilfjell Apartment Hotel.
Hotellet vil kreve en investering på 600-800 millioner kroner og vil gi arbeid til 40-50 personer, opplyser markedssjef Knut Erik Berg. Han forteller at byggearbeidet vil starte i løpet av 2009 og er beregnet ferdig i løpet av 2010. Eier er Scandinavian Hospitality Group som er 100 prosent eid av Faktor Eiendom ASA. Gruppen har kjøpt det tidligere Trysilfjell Apartment Hotel. – Om den gamle bygningsmassen skal rives eller tas inn i det nye bygget, er ennå ikke avklart, sier Berg.
Flerbrukshall Bygget vil få en flate på cirka 25.000 kvadratmeter og gi plass til 1.500 gjester, fordelt på hotellrom og 280 leiligheter. – Hotellet vil inneholde en flerbrukshall, restaurant, bar, trim, sauna, velvære og diverse andre næringsarealer, forteller Berg. Flerbrukshallen vil være et spennende konsept, mener markedssjefen. Den blir på cirka 1.800 kvadratmeter, og den kan blant annet brukes til minimesser, konferanser, selskapslokaler, idrettsarrangement, kino, trening, klatrevegg med mer. Det skal i tillegg være mulig å legge et fleksibelt sportsgulv på toppen av eksisterende gulv. Hallen vil inneha internasjonale mål for håndballbane og vil også være merket for blant annet tennis, basket og badminton. – Anlegget vil være åpent for også andre enn gjester ved hotellet, kan Berg forsikre.
27 millioner mennesker Gjennom Marriots eget salgsapparat mener Knut Erik Berg at hotellet i Trysil vil bli markedsført til over 27 millioner mennesker. Han forteller at Marriott er en av verdens ledende hotellkjeder, som Faktor Eiendom ASA har rettighetene til å bygge og drifte i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Ved siden av Trysil går videre planer i Norge ut på hotell på Gardermoen, Kristiansund og i Hemsedal. Mariott skal ha over 151.000 ansatte på flere enn 3.000 hoteller i 69 land. Hotellkjeden har et fordelsprogram der aktive medlemmene har 500.000 overnattinger "til gode". Historisk sett blir disse brukt på storbyferie og resorter. Marriott opererer med flere standarder. – Mariot Hotels & Resorts er selve flaggskipet og holder svært høy standard, sier markedssjefen, som forteller at kjeden i dag ikke har noen skiresorter i Europa.
kilde: ostlendingen.no
|