Link til dette fotografiet: http://www.trakkemaskin.no/visBilde.asp?bid=12329&lang=
FORRIGE - NESTE

TRYKK FOR Å LUKKE VINDUET
Bakgrunn: HVIT - SVART - GRÅ (Standard)
Kun Internet Explorer: NORMAL - GRÅSKALA - NEGATIV - FULLSKJERM - FLIP HORISONTALT - FLIP VERTIKALT

 
Maskindetaljer Sted / Land
» Kässbohrer Pisten Bully
» PB 160 D (1976)
Norge » Annet - Norge
» Norge
Dato Fotograf
» 15.12.2008 » Martin Raasok Killingmo

Kommentar Akkurat fått på beltene

 
Kommentarer

Hei Martin . Morro att du har fått maskina i gang . Va var det somm var feil på elektronikken ?

Kommentert av: Hans Jonseth
Dato: 18.12.2008 17.45.26

Maskina er igang den, men ikke helt frisk enda.. Første problemet er løst, hadde bare drift på ei side, årsak tett filter og lite olje. Men problemet med kjøre hastigheten er der enda, tror det er elektronisk feil. Virker som om pumpene får beskjed om å levere maks oljemengde når den skal gå rett fram, utifra de papira jeg har skal den regulere hastighet etter motor turtal, men det gjør den ikke, konstant pumping hele tia, kun bremser ene beltet ved rattutslag.. Så trenger noen forslag på løsning her folkens

Kommentert av: Martin Raasok Killingmo
Dato: 19.12.2008 00.03.13

Prøv og få lodda opp alle tørre loddinger på krets kortet.

Kommentert av: Hans Jonseth
Dato: 19.12.2008 23.28.05

Det er nok ikke dumt nei.

Kommentert av: Martin Raasok Killingmo
Dato: 20.12.2008 14.01.54

Sitter det magnet ventiler på pompa . Somm styrer olje mengda ? Kann det vere sleida somm henger eller lednings brudd eller dårlig kontakt . Eg har mekanisk styring på regulatoren på maskina mi .Håper att du finner ut av det . Har du kobling skjema til maskina ? Eg har ein Kammerat somm er heilt rå på og løyse sånne problem. Største problemet er og få huka tak i hann .

Kommentert av: Hans Jonseth
Dato: 20.12.2008 16.58.24

magnet ventiler på pompene ja. har lurt på om det kan være de, men syntes det er rart om det er de, siden maskina svinger normalt ved rattutslslag. hadde den gått rett fram eller i konstant bue hadde hatt mer tru på at det kunne vært de, men siden den svinger både "lite" og "mye" virker det jo som om de er i orden. Har mere trua på ledningsbrudd/elektronikk feil et sted. Har delekatalog med enkle kobling skjemaer.

Kommentert av: Martin Raasok Killingmo
Dato: 20.12.2008 23.06.29

Det høres ut somm det er noe i problem i krets kortet. Var det lednings brudd så ville vell den ikkje ha reagert på svingen. Skulle vell tru att det må vere noen somm kjenner til disse gamle maskinene. Sikkert ganske lik oppbygging på dei første kretskorta til PB 170.

Kommentert av: Hans Jonseth
Dato: 21.12.2008 01.27.11

Ettersom jeg har skjønt i utifra de papira jeg har på den, beregner den hvor mye pumpene skal gi utifra turtall, gasspådrag og rattutslag. Virker ikke helt som den gjør det. Ikke umulig det er noe av den samme elektronikken i de første PB 170.

Kommentert av: Martin Raasok Killingmo
Dato: 21.12.2008 11.01.27

Hei Martin! Morro og se at du har fått liv i denne maskinen igjen, jeg kjenner denne ganske godt har mange timer bak rattet på denne ute i Bjanes, og ikke så mange færre timer med verktøykasse ute i kulda. vet ikke om du har snakket med noen på Antra om driftsproblemet? jeg vet at Ove Svensli har god peiling på disse maskinene, da han har lang fartstid hos Antra. Var uansett artig og se den igjen.

Kommentert av: Arild Granberg
Dato: 04.11.2009 13.44.31

  Du er ikke logget inn! (Tips: Bruk Internett Explorer så slipper du å logge inn hele tiden!)
Brukernavn:
Passord: