Link til dette fotografiet: http://www.trakkemaskin.no/visBilde.asp?bid=14655&lang=
FORRIGE - NESTE

TRYKK FOR Å LUKKE VINDUET
Bakgrunn: HVIT - SVART - GRÅ (Standard)
Kun Internet Explorer: NORMAL - GRÅSKALA - NEGATIV - FULLSKJERM - FLIP HORISONTALT - FLIP VERTIKALT

 
Maskindetaljer Sted / Land
» Prinoth
» Beast
Østerrike » Innsbrucker Nordkettenbahnen / Seegrube
» Østerrike
Dato Fotograf
» 28.03.2009 » Ole Kristoffer Hole Olsen

Kommentar Real power, 2216Nm fra 6 sylindre og 527 hestekrefter!

 
Kommentarer

Flott design, ser ut som det er god oversikt. Sjå på dei belta då !!

Kommentert av: Arvid Hatledal
Dato: 28.03.2009 20.44.26

Det blir mulig å prøve den i Norge om ikke lenge :) kanskje allerede til uka...

Kommentert av: Espen Børresen
Dato: 28.03.2009 20.47.15

blir morro å stille den ved siden av en everest og en bison og se forskjellen! hehe

Kommentert av: Espen Børresen
Dato: 28.03.2009 20.48.37

Finns ju redan bilder på storleksskillnaden! Lades vell in en bild på en 350 vs 500 för någon dag sedan! :P inte samma hytt som på de nya men iaf storlek! :D Har hört att den ska lastas någon gång nästa vecka! Ska bli kul att testa!!

Kommentert av: Kristofer Olsson
Dato: 29.03.2009 01.23.11

PB-Polar killer en gong for alle........:-)

Kommentert av: Øyvind Hatledal
Dato: 29.03.2009 03.49.59

Kan ikke gå så mye bedre enn polarn denne her, 40 hester mere og over 1 meter bredere på beltene. Går endel tyngre vil jeg tro.

Kommentert av: Torkell Seielstad
Dato: 29.03.2009 20.42.15

Sånn først og fremst vil jeg få si at jeg har trua! Det som gjenstår for vår del, er å få testet maskina i et virkelig krevende anlegg som man kan sammenligne nærmeste konkurrent likt. Jeg vil anta at de 45 prosentene med ekstra bakkekontakt denne maskina har sammenlignet med nærmeste tilsvarende gjør at den trolig klatrer ut av en annen verden! Den veier endel mer (11,5 tonnn), men i total regnestykket, så burde denne maskina vise til atskillig bedre klatreevne, og ikke minste en betydelig høyere prepareringskapasitet! Det blir spennende å sammenligne likt, og jeg tror jeg kan love alle førere og entusiaster en spennende tid som kommer! :) De 60 av dere som skal være med til Innsbruck på Interalpin messa i slutten av april, kommer garantert til å få se den der, og noen av dere er også så heldige at dere får se den i aksjon og kanskje også prøve den før den tid! :)

Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen
Dato: 29.03.2009 22.45.29

Torkell, om den går dårligare en polaren så klare den fortsatt å preppe mykje meir en polaren.. husk det :)
kor skal maskina komme til i norge da?

Kommentert av: Sjur Ringstad
Dato: 30.03.2009 10.31.19

Uvisst enda, men det hadde vært knall om den kom til et anlegg som kunne stille den opp mot konkurrerende merke i et krevende område!... :)

Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen
Dato: 30.03.2009 10.50.31

Så vidt eg kan sjå så ser det ut som hjula går sentrisk på belta, då er hjula flytta ut i bredda' stemmer det ? Det er gunsti i forhold til fordeling av marktrykk og vil virke meir positivt inn enn noken tenker over! Er dei lengre også el td. Everesten?

Kommentert av: Arvid Hatledal
Dato: 30.03.2009 14.51.02

hjula er flyttet ut, så maskina er 3,3 meter?... fra hjul til hjul.... ta det med en klype salt akkurat bredden uten belter.... har tallet liggende en plass, så jeg skal bekrefte det senere i dag! Hjulgangen går akkurat midt på beltet

Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen
Dato: 30.03.2009 15.19.06

Blir dyr transport av sånt, men det betyr vel ikke så mye i det totale regnestykket på en sånn maskin...

Kommentert av: Livar Gauksås
Dato: 30.03.2009 17.34.12

Er visst såpass at den kan kjøres uten følgebil, men med roterende varsellys. Det gjelder visst i alle land, men med unntak av italia der maksgrensen uten disp er rundt 2,5 meter. :)

Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen
Dato: 30.03.2009 18.20.37

Er du klar for tur Livar? Reiseguide kommer nå i løpet av kvelden, og jeg kommer til å sende den i epost til alle som skal være med på turen! Der står det litt om det offisielle programmet, og litt tider osv.... :)

Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen
Dato: 30.03.2009 19.43.07

Litt tynn is tror jeg, Hole! Er bredda 3,3 meter, må du nok ha følgebil. (Hvis jeg ikke har sovet for hardt i timen.)

Kommentert av: Ole Mobæk
Dato: 30.03.2009 19.51.30

Sjur, ja jeg er klar over det:-). Tipper at maskina kommer til Hafjell jeg, men skal ikke si det for sikkert. Er vel ingen skisenter her i landet som har garage til denne her sikkert, og prisen blir sikkert svimlende dyr.

Kommentert av: Torkell Seielstad
Dato: 30.03.2009 20.05.16

den blir sikert dyrere enn det som er på markedet, men skal de få solgt den må det jo være en pris som kan forsvares )

Kommentert av: Espen Børresen
Dato: 30.03.2009 20.50.26

Godmorgen Mobæk! Våknet fra vinterdvale? :D Kan hende jeg roter litt med bredde tallene, og at den var akkurat i underkant av 3 meter. Det var iallefall sagt at man klarer seg med varsellys på bilen, og etter litt regelsaumfaring viser det seg at grensen er 3 meter uten følgebil. Skal sjekke ut litt jeg! Maskina i seg selv er nok en bra maskin, men om man liker den eller ei skal ikke jeg prakke på noen :) Det må man nesten finne ut av selv! Jeg fikk iallefall er bra førsteinntrykk, og jeg tror neppe maskina blir dyrere enn en leitwolf med vinsj uten at jeg har noen konkrete tall å vise til!

Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen
Dato: 30.03.2009 20.55.56

Maskina er 9,54 m lang inkludert skjær og fres. Lengden på beltene er 5,07 m

Kommentert av: Espen Børresen
Dato: 31.03.2009 08.44.43

Over 2.60m krever varsellys og over 3.0m krever følgebil.
Det er opptil politiet om de pga av trafikkforholdene eller transportens størrelse skal
følge eller overvåke transporten.

Kommentert av: Leif Ove Norekvål
Dato: 31.03.2009 22.10.00

Jepp, og maskina er visst 3,2 meter, så da blir det følgebil :)

Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen
Dato: 31.03.2009 23.16.16

Vill minnas att de kan plocka bort hjul och eventuellt nått mer så att den får "rätt" bredd för att kunna transportera utan följebil! Någon som vet nått mer om det?

Kommentert av: Kristofer Olsson
Dato: 03.05.2009 22.31.58

drivhjulet kan også felles opp og inn slik at den blir smalere... skal se om jeg får lagt ut et bilde av det...

Kommentert av: Espen Børresen
Dato: 03.05.2009 22.58.05

  Du er ikke logget inn! (Tips: Bruk Internett Explorer så slipper du å logge inn hele tiden!)
Brukernavn:
Passord: