Kommentarer |
Det merket jeg når jeg prøvesatt på messe i fjor vår (2005) rattet stoppet ikke noe sted. Det kan ikke være noe særlig om en skal komme seg frem/opp ett sted og må føle seg frem til hvor beltene går likt. Slik som jeg hvertfall er vant med fra PB, der det bare er å slippe rattet så går beltene parallellt...
| Kommentert av: Per Magne Drotninghaug Dato: 21.09.2006 22.42.00 |
|
Du kan jo også få GT 450 med spakstyring som på Leitwolf. Du kan også få den med midtstillt førersete, med en passasjer på hver side... | Kommentert av: Espen Børresen Dato: 22.09.2006 16.36.00 |
|
Spakstyring er valgfritt på alle Formatic tror jeg! Ikke bare 450. Jeg testet en hvor man mistet styringen, plutselig kastet maskinen seg til siden uten forvarsel! Var skikkelig skummelt å kjøre tilbake til basen da man hele tiden måtte ta en kontra når den svingte. Heldigvis fant mekaniker'ne ut av feilen slik at det slipper å skje flere ganger!
Man må regne med litt kluss på nye maskiner som produserer i små volum... Persnolig ville jeg valgt spakstyring fremfor dette rattet... | Kommentert av: Thomas Tovang Dato: 22.09.2006 17.54.00 |
|
samme her, spakestyring.. | Kommentert av: Sjur Ringstad Dato: 22.09.2006 21.47.00 |
|
Ja du får det på alle Formatic maskinene ja... Godt han fant ut av det da, kan tenkte meg at det ikke vær noen koselig opplevelse... I forhold til rattet som ikke har noe senterpunkt så er det sikkert bedre med spakstyring... da vet du hvertfall hvor senter er :-) | Kommentert av: Espen Børresen Dato: 22.09.2006 23.42.00 |
|
rattet er jo så som så ja... men spaker...? blir jo som å velge mellom pest eller kolera det ;) hehe..... religion er religion! | Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen Dato: 23.09.2006 00.15.00 |
|
Problemet med styringen som du nevner, skjedde når Super-G maskina var på demo i Trysil for noen sesonger siden... Han som kjørte var på toppen av ene halfpipeveggen når det skjedde, og det var vel egentlig bare flaks at den ikke velta utfor.... Skummelt! | Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen Dato: 24.09.2006 12.32.00 |
|
Rettelse; skjedde OGSÅ når den var på demo i Trysil :) | Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen Dato: 24.09.2006 12.32.00 |
|
isj da... Kunne blitt en stygg sak om den hadde velta utfor !! | Kommentert av: Espen Børresen Dato: 24.09.2006 15.25.00 |
|
Prøvekjørte en SuperG på et lite anlegg i nordsverige som het Jäckvik, der også denne nevnte styrefeilein oppsto. Men sjefsmekanikeren fra Formatic var der, og var klar over hvor feilen lå, så det ble rettet på.
Vi kjøpte en demobrukt SuperG til Narvikfjellet, og da ba vi om Ã¥ fÃ¥ fjær i rattet slik at det sentrerer seg selv. Dette ble løst med to smÃ¥ spiralfjærer under rattet. Litt uortodoks løsning, men det fungerer greit. | Kommentert av: Øystein Hjelmfoss Dato: 12.11.2006 22.33.00 |
|
hmm... he du lyst til å skrive ditta en gong til, Øystein? :) | Kommentert av: Claus Rødseth Dato: 12.11.2006 22.43.00 |
|
berre å ta sej god tid so går det bra:) | Kommentert av: Øystein Berge Dato: 12.11.2006 22.59.00 |
|
Hjelmfoss: Hvordan liker dere Formaticen ellers? | Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen Dato: 12.11.2006 23.32.00 |
|
Hva tenker du på Claus? Ser ikke noe jeg har skrevet veldig feil ihvertfall. Kanskje litt mye info på kort tid :p
Ole Kr. Joda, det er en ganske god maskin, men vi har hatt en del småproblemer. Er vel ikke noe annet å vente av en demomaskin. Hadde et totalhavari av fresen som er tredelt, men fikk reparert den selv med nye deler. Vi har også måtte forsterke freshuset, da det begynte å oppstå litt sprekker her og der.
Personlig har jeg ikke et sÃ¥ stort sammenligningsgrunnlag til andre maskiner, har bare kjørt Formaticen, en T4S og en T4. Men tror Formatic er pÃ¥ rett vei ihvertfall. Har en del smarte finesser. | Kommentert av: Øystein Hjelmfoss Dato: 12.11.2006 23.39.00 |
|
Nei e tenkte på at d va mange rare tegn, men no he e oppdagaga at d va æøå:) | Kommentert av: Claus Rødseth Dato: 13.11.2006 08.17.00 |
|