Link til dette fotografiet: http://www.trakkemaskin.no/visBilde.asp?bid=20606&lang=
FORRIGE - NESTE

TRYKK FOR Å LUKKE VINDUET
Bakgrunn: HVIT - SVART - GRÅ (Standard)
Kun Internet Explorer: NORMAL - GRÅSKALA - NEGATIV - FULLSKJERM - FLIP HORISONTALT - FLIP VERTIKALT

 
Maskindetaljer Sted / Land
» Prinoth
» Leitwolf W
Norge » Tryvann, Oslo Vinterpark
» Norge
Dato Fotograf
» 16.02.2008 » Jan Henrik Øvergaard

Kommentar

 
Kommentarer

ser riktigt bra ut det där!

Kommentert av: Kristofer Olsson
Dato: 25.10.2010 21.55.48

blir ikke feil å komme på morran kl 0930 her!

Kommentert av: Espen Børresen
Dato: 25.10.2010 23.28.38

men hva skal man egentlig med flapsen der den ripper jo bare bakken opp igjen??

Kommentert av: Jøran Karlsen Gjestrumbakken
Dato: 15.01.2011 17.58.22

Det ser mye sånn ut på grunn av flomlyset. Når du kommer om morran er det mye mindre synlig. Blir bedre overlapp med ører. Det er få/ingen maskiner der du ikke ser litt spor etter ørene..

Kommentert av: Espen Børresen
Dato: 15.01.2011 18.40.28

Helt riktig det, Jøran! Derfor blir flapsen ofte ikke brukt. På disse freserne har den i mange tilfeller ikke samme betydning som de har på en LH 500 fres, der det bare er en liten finisher utenfor fressiden. Veldig ofte er flapsene mest egnet til å hekte seg borti ting, hindre sikt, og samle snø (ekstra vekt). Men Espen har helt rett i at det synes mindre i dagslys.

Kommentert av: Ole Mobæk
Dato: 26.01.2011 03.05.01

Stemmer det Ole, for en PB frelst sjåfør er flaps stort sett berre der for å hekte i ting sia PB folk normalt ikkje klare å huske flapsen.

Kommentert av: Sjur Ringstad
Dato: 26.01.2011 11.37.41

Sjur... Rolig nå! Tar du virkelig sjansen på å ta alle PB sjafører under en kam? Tør du virkelig det?

Kommentert av: Thomas Tovang
Dato: 26.01.2011 16.27.44

ja, untatt dei som he starta med å kjøre 600 med flaps så...

Kommentert av: Sjur Ringstad
Dato: 26.01.2011 21.31.08

Enig med Ole, kjører 300 uten flaps og synes finishen er så bra at flaps er unødvendig. Kommentaren til Sjur synes jeg ikke er særlig treffende. Fresen vår er 20 cm bredere enn åpningen på garasjen. Jeg har ikke noe valg, jeg MÅ rygge inn i en perfekt U-sving.

Kommentert av: Per Søraunet
Dato: 26.01.2011 23.47.01

Er vel ikke før på 600 at PB har fått til en flaps som fungerer veldig bra. Så på 300 er det ikke noe savn.. Men på en everest, leitwolf, bison, husky eller 500 så vil jeg påstå at det er fint med flaps.. Og det er samme flapsen som sitter på alle de maskinene. Dette er vel også litt føreavhengig... Er det nysnø gjør flapsen større nytte enn om det er hardt..

Kommentert av: Espen Børresen
Dato: 27.01.2011 01.29.14

og om du hekter borti ting kommer om på om du er vant med å ha flaps som gjør maskina ekstra bred.. Vant med det så kjører du ikke borti ting for da husker du på å løfte de opp/ svinge unna.. Ikke vant med det så kan det være fort gjort å være uheldig..

Kommentert av: Espen Børresen
Dato: 27.01.2011 01.31.32

Flaps är otroligt skönt att ha! Man kan fräsa väldigt nära t.ex liftmastar och få en mycket snyggare fininsh ända ut till kanten av pisten/liftspåret! det är helt enkelt kung! Om man tycker att en fräs som är smalare (=med flaps) häktar i mer saker, då undrar jag hur man planerar sin körning egentligen?

Kommentert av: Kristofer Olsson
Dato: 27.01.2011 12.53.16

I wish I haid snow like this now.But why use your flaps?.

Kommentert av: Ulfur Gudmundsson
Dato: 27.01.2011 19.02.34

GREAT PICTURE Jan! we all can see well enough, that everybody's critical of the passes? lol dude? I'd ski it, fo sho! sweet, smooth cord ahhhhhhh we're all just jealous!

Kommentert av: Steve Ward
Dato: 15.02.2011 23.24.16

good job.

Kommentert av: Michael Tomasi
Dato: 16.02.2011 05.02.49

  Du er ikke logget inn! (Tips: Bruk Internett Explorer så slipper du å logge inn hele tiden!)
Brukernavn:
Passord: