Link til dette fotografiet: http://www.trakkemaskin.no/visBilde.asp?bid=23394&lang=
FORRIGE - NESTE

TRYKK FOR Å LUKKE VINDUET
Bakgrunn: HVIT - SVART - GRÅ (Standard)
Kun Internet Explorer: NORMAL - GRÅSKALA - NEGATIV - FULLSKJERM - FLIP HORISONTALT - FLIP VERTIKALT

 
Maskindetaljer Sted / Land
» Prinoth
» Husky E-Motion
Frankrike » SAM 2010 - Grenoble
» Frankrike
Dato Fotograf
» 21.04.2010 » Espen Børresen

Kommentar Husky E-motion. Diesel-electric transmission for everyday use. 30 percent more power, 15 percent more torque at the drive wheel with 20 percent less diesel consumption or CO2 emission.

 
Kommentarer

Holder med ett Spørsmåltegn. Svaret kommer ikke fortere! Står at det er 30 Prosent mere power i denne så du får regne utifra den eldre typen og legge på 30 prosent! Da har du lekse til i morgen! God natt :)

Kommentert av: Erik Haugen Gausdal
Dato: 15.02.2012 23.59.56

Det er vel det samme som en "vanlig" Husky. Og det tror jeg var 200Hk i siste versjon. Forskjellen ligger vel i bedre virkningsgrad i drivsystemet som at man får mere moment ute på drivhjulene og fresakslingen:)

Kommentert av: Per Søraunet
Dato: 16.02.2012 11.04.33

I de gamle Huskyene slik som den som er på bildet er det 176 hk, mens fra og med i fjor 2011 var det 200 hk som gjelder.
Men i denne på bildet er det altså 177 hk. Motoren er koblet til en generator som lager strøm til en elktrisk motor som så driver beltene, dermed jevnt turtall på dieselmotoren og lavere dristofforbruk, samt høyere effekt ut på beltene på grunn av elktromotoren.
I ny versjon vil jeg tro at også E-motion huskyene har 200 hk.

Kommentert av: Espen Børresen
Dato: 16.02.2012 12.09.31

http://en.prinoth.com/Snow-Groomers/Husky-E-motion

Kommentert av: Espen Børresen
Dato: 16.02.2012 12.09.53

Lurer på hvilken teknologi de bruker. Fra gammelt av på Lokomotiv og lignende ble det brukt likestrømsgenerator og motorer. Men med den store utviklingen på frekvensomformere, så holder jeg en knapp på at de bruker vekselstrømsgenerator og motorer nå. Mye enklere og billigere motorer med mindre vedlikehold ved bruk av vekselstrøm. Mens kraftelektronikken blir mere komplisert.

Kommentert av: Per Søraunet
Dato: 16.02.2012 14.38.17

Det skal jeg ikke tørre å si noe om, for det vet jeg egentlig ikke... Men det går an å finne ut :)

Kommentert av: Espen Børresen
Dato: 17.02.2012 11.46.55

  Du er ikke logget inn! (Tips: Bruk Internett Explorer så slipper du å logge inn hele tiden!)
Brukernavn:
Passord: