Comments |
Fornøyd med maskina eller??? | Kommentert av: Torkell Seielstad Dato: 10.12.2008 21.50.42 |
|
fin gitt! syk belysning på denne da! blir fint etter den! | Kommentert av: Truls Solem Dato: 10.12.2008 23.36.58 |
|
4 xenon framover? er det xenon bakover også ? | Kommentert av: Ole Sevrin Eliassen Dato: 10.12.2008 23.58.22 |
|
JES! | Kommentert av: Truls Solem Dato: 11.12.2008 00.23.31 |
|
Er vel omtrent som på 600'n nå da... men likte ikke at det ser ut som at det er 4 x halogen fremover i tillegg til de 4 xenon.... sånn helt generelt skaper det et rotete lysfarge-bilde.... Med fare for å gjenta meg selv til maskinprodusentene ser gjenferd av meg i gangene..... Det er kun det beste som er godt nok, og da er Xenon tingen! Helt til LED er så stabilt gode at de kan gjøre lysbildet enda mer fullkomment enn med Xenon!.... Som jeg har sagt tidligere skal den leverandøren som leverer alt med Xenon få masse skryt!.... Enn så lenge ligger Pisten Bully et ørlite hakk foran Prinoth, men Antra: Utstyr sidefinderlyktene på 600 og generelt resten av de lyktene som har halogen i dag, med Xenon, så blir det ekstremt bra! | Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen Dato: 11.12.2008 01.25.03 |
|
Sånn har jeg lyst på og sitte på med :P | Kommentert av: Sindre Baastad Dato: 12.12.2008 16.32.26 |
|
Hur stor är prisskillnaden mellan Xenon och halogen? | Kommentert av: Kristofer Mörnsjö Dato: 12.12.2008 22.26.22 |
|
ja sindre! det er værdt det! :P såpass ny enda da så hu går ikke så godt enda! etter 100 timer justeres den automatisk så den går bedre ) | Kommentert av: Truls Solem Dato: 12.12.2008 22.46.26 |
|
Vet ikke hva kassbohrer tar for det i utsalg, men i innkjøp er det ca dobbelt så dyrt.... +- Men prisene går nedover ettersom produksjonskostnadene går ned, og det er jo ikke så altformange år siden xenon på biler koster 25.000 kroner som ekstrautstyr.... i dag ligger det vel fra 4-6000,- for de fleste xenonløsninger til bil.... | Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen Dato: 13.12.2008 01.03.11 |
|
får nå tak i xit for 800 kr og da! | Kommentert av: Truls Solem Dato: 13.12.2008 01.43.50 |
|
det xenon kitet du refererer til Truls kan du ikke sammenligne med Osram Xenon.... Pr dags dato er det kun Osram av de seriøse som produserer egen elektronikk og pærer. De kit'ene man ofte får kjøpt har en vesentlig kortere levetid, samt at man raskere får dårligere lysutbytte, pluss generelt middelmådig byggekvalitet..... Et greit alternativ i maskiner der de integrerte hovedlyktene er i halogen.... MEN de er ingen god erstatning for ettermonterte xenon arbeidslyskastere med integrert elektronikk :) Som med det meste annet man får det man betaler for :) | Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen Dato: 13.12.2008 10.30.49 |
|
Det känns ju som att xenonkostnaden i detta sammanhanget inte har någon större betydelse när man faktiskt ska innvestera i en ny maskin för ca, 2miljoner...+- | Kommentert av: Kristofer Mörnsjö Dato: 13.12.2008 11.58.25 |
|
det burde ikke ha noe å si nei. Men viser seg at det er vanskelig å få anlegg til velge noe som er tilleggsutstyr og dermed ekstra kostnad... Mye bedre om det er standard og maskina koster noen tusen ekstra om nødvendig... Egentlig burde maskinene i dag bare bli levert med 100 xenon fra fabrikk, da hadde man ikke trengt å velge.. | Kommentert av: Espen Børresen Dato: 13.12.2008 14.46.18 |
|
Kan ikkje få fullrost xenon lysa. Me har det på ALLT av utstyr. Her er det 4 mnd med bekmørke døgnet rundt. Lyser godt og er behageleg for augo. Spesielt i snøkov og dårleg vær. Dei er ikkje so dyrt å kjøpe lenger. Enig med Espen. Ingen ting å spare på. God jul folkens!! | Kommentert av: Leif Erik Kvinnegard Dato: 13.12.2008 15.15.01 |
|
det finns mange Xenonkit av god kvalitet så å si at det KUN er osram sine som duger blir vel ikke helt korrekt,det som derimot er problemet med å ettermontere Xenon i lykter som i utgangspunktet er ment for halogen er at lyktene ikke er beregnet for det.
Du får et "strølys" (alle veier) som roter til lysbildet noe vannvittig,er bare å se når du møter en bil med ettermonteringskit,personlig får jeg lyst til å bråsnu og tvinge sjåføren til å stirre inn i lyktene sine i en time for å deretter tvinge vedkommede til å fjærne møkka. | Kommentert av: Odd-Helge Berntsen Dato: 14.12.2008 04.33.32 |
|
Har selv prøvd kit fra både Torgersen og Dybvik Trading som går for å være de mest seriøse leverandørene av ettermonteringskit, og begge settene har havarert etter et drøyt års tid. Ballastene tenner ikke, pæra slutter å lyse etter få minutt osv.... Pærene som ikke er av standard D1 eller D2 type, er også laget i en rimelig utførslse.... Pærene jeg hadde, hadde bare mellom 50 og 75 prosent av lysstyrken etter et halvt år! Problemet er ballastene som er av dårligere kvalitet enn det de store lager, og tåler svært lite i forhold til annerkjent elektronikk som Hella, Philips og Osram..... Greia er forøvrig at Philips har sluttet å produsere egen Xenon elektronikk, og Hella brukte elektronikk fra Philips, og da er det kun Osram igjen av de store som lager det..... Personlig har jeg iallefall brukt nok tid på ettermonteringskit.... det endte med at jeg nappa ut kitet og satte inn halogen lampene igjen! Angrer som en hund på at jeg betalte det jeg gjorde for dem.... men meg om det :) | Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen Dato: 14.12.2008 08.20.14 |
|
forøvrig er det bare å kjøpe :) men helt seriøst så vil jeg ikke anbefale mine nærmeste venner det..... | Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen Dato: 14.12.2008 10.43.29 |
|
Har i likhet med deg dårlig erfaring med Dybvik sine kit,har et slikt montert i hovedlysa på Leitner'n og det er bare krøll med det.(elendig lys blir det også så det er borkasta penger)
I arbeidslysene har vi et "no name" kit fra en lokal fyr og de har fungert utmerket i et par år nå og lyser slettes ikke dårlig,ble som natt og dag for oss i allefall. | Kommentert av: Odd-Helge Berntsen Dato: 14.12.2008 12.48.11 |
|
hvis dette er den fullrigginga med xenon som antra har snakket om så er jeg skuffet! Er jo mer halogenlys fremover enn det er xenon! Om man regner med lyktene som sitter i morordekselet da... Det mangler fortsatt 6x xenon for at det skal være 100 ... | Kommentert av: Espen Børresen Dato: 14.12.2008 16.18.52 |
|
Odd-Helge, har du ikke lært at du ikke skal se inn i lysene på møtende biler :-D!!!! | Kommentert av: Torkell Seielstad Dato: 14.12.2008 16.25.15 |
|
Joda Torkell men skal du unngå å bli blendet av disse jævla ettermonteringskita så må du lukke øyene noe som ikke er noe sjakktrekk :D
Er ikke uten grunn at de er ulovlige vettu :) | Kommentert av: Odd-Helge Berntsen Dato: 14.12.2008 21.38.08 |
|
Er enig med deg der ja:-). Føler meg litt truffet der for jeg har slike lys både i hovedlampene og extralykktene mine: Men jeg har vel og merke justert nerlysa mine ned ganske mye.Men det er vel ikke lenge før dem ryker og da blir det montert org pærer igjen vil jeg tro!!!! | Kommentert av: Torkell Seielstad Dato: 14.12.2008 23.12.02 |
|
hvilke xenonlykter er dt som sitter under speilet der da? er det samme merke som de i trysil har på PB maskinene sine? Veit at maxtel sine arbeidslys lyser noe sjukt også. | Kommentert av: Espen L. Kristiansen Dato: 14.12.2008 23.27.46 |
|
Maxtel er egentlig helt på høyde med de andre som bruker kvalitetselektronikk og pærer :) Er ikke sikker på hva slags merke som sitter på 400en, men det er ikke de samme Hella lyktene som sitter på 300 maskinene til trysil.... er en ny type.... | Kommentert av: Ole Kristoffer Hole Olsen Dato: 15.12.2008 09.10.37 |
|